شناسهٔ خبر: 26158 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون استاندار و فرماندار شهرستان مرند از محور مرند - خوی/ ایمن‌سازی محورهای حوزه استحفاظی شهرستان مرند

ایمن سازی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند به همراه بخشدار مرکزی، رئیس اداره راه و شهرسازی و رئیس اداره برنامه‌ریزی فرمانداری از محور مرند-خوی بازدید کردند، این در حالیست که رئیس اداره راه و شهرسازی مرند از ایمن‌سازی محورهای شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌شرقی، علیار راستگو در حاشیه این بازدید در جریان آخرین وضعیت پیشرفت محور جدید الاحداث مرند – ایواوغلی قرار گرفته و بر همت ویژه برای تکمیل این پروژه تاکید کرد. 

وی بیان کرد: اتمام پروژه جدید مرند – کشکسرای – ایواوغلی از جمله مهمترین پروژه‌هایی است که نقش اساسی در توسعه شهرستان دارد. 

نماینده عالی دولت در شهرستان مرند بر احداث تقاطع‌ها، رفع معارض، نصب تابلوهای هشدار دهنده، ایمن‌سازی مسیر، خط کشی مناسب و … تاکید کرد. 

رئیس اداره راه و شهرسازی مرند در گزارشی از وضعیت پروژه گفت: قطعه اول این پروژه به طول ۱۵ کیلومتربا پیشرفت فیزیکی ۴۹درصدی  آماده وآسفالت شده  و۶ کیلومتر ان زیر بار ترافیک رفته ولی بقیه مسیر به جهت عدم نصب علائم ایمنی و گاردریل و همچنین عدم احداث تقاطع‌ها و زیرگذرهای مسیر وعدم آزادسازی حریم حاشیه راه مدت‌هاست که بلا استفاده مانده و متاسفانه به جهت عدم بازگشایی شاهد تصادفات ناگوار و مشکلات اجتماعی هستیم و قطعه دوم به طول ۲۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی  ۴۳ در صد در حال اجرا است.  

صمد شفیع پور در ارتباط با ایمن‌سازی محورهای حوزه استحفاظی شهرستان مرند گفت: در پی اقدامات جاری همکاران این اداره، بیش از ۱۲۰عدد میله ترافیکی در نقاط ضروری این شهرستان نصب شد.

وی افزود: میله‌های ترافیکی به صورت هشداری جداکننده در نقاطی چون محل‌های تبدیل چهار باند به دوباند جهت آگاهی رانندگان عبوری توسط پیچ وچسب به زمین متصل می‌شوند که همکاران این اداره در بیش از هشت نقطه و در ۳روز کاری نسبت به نصب آنها اقدام نموده و توسط فرمانده محترم پاسگاه پلیس راه مرند – تبریز مورد تقدیر قرار گرفتند.

شفیع پور نیز از آقایان علی رشتبریان و علی ولیزاده و یوسف اصغری به جهت این اقدامات تقدیر و تشکر کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی مرند ادامه داد: در ادامه عملیات جاری راهداری در حوزه‌های استحفاظی شهرستان مرند همکاران پرتلاش راهدار اقدام به علف زنی و پاکسازی شانه راه از علف‌های اطراف راه‌ها کردند.

وی افزود: در این فصل از سال به جهت رشد علف‌های اطراف جاده‌ها امکان دید تابلوهای حاشیه راه توسط رانندگان کم شده و هر آن احتمال خروج از مسیر برای آنها متصور است که همکاران این اداره اقدام به علف زنی مسیرها با اولویت راه‌های اصلی و فرعی و در نهایت روستایی می‌نمایند و جا دارد از همه همکاران راهدارمان که در اجرای این مهم تلاش می‌کنند تقدیر وتشکر نمایم. 

نظر شما